14 oktober 2023

SGP Bunschoten pal achter Israël

Het onwerkelijke is waarheid geworden.

Afgelopen weekend (7 oktober) werden we opgeschrikt door verschrikkelijke terreur van de zijde van Hamas terroristen door op barbaarse manieren dood en verderf te zaaien onder onschuldige Israëlische burgers. Niet alleen werden duizenden raketten afgevuurd op de steden en dorpen van Israël, ook werden honderden weerloze mensen ongenadig vermoord en 150 mensen als gijzelaar meegenomen.

De enige democratie in het Midden Oosten wordt door Iran en de door hen gefinancierde terroristische bewegingen als Hamas en Hezbollah in haar voortbestaan bedreigd.

SGP Bunschoten staat voor 100% achter Israël en haar recht om zichzelf te verdedigen. Reden waarom wij het initiatief hebben genomen om met de andere politieke partijen het college te verzoeken uit verbondenheid en medeleven met het volk van Israël de Israëlische vlag uit te steken danwel te projecteren. Ook hebben we verzocht om een steunbetuiging te sturen naar de ambassade van Israël.

Een oorlog kent alleen maar verliezers. Onze gedachten en gebeden gaan uit naar alle slachtoffers, nabestaanden en ontheemden.

We bidden “Om vrede voor Jeruzalem” Psalm 122 (berijmd 1773).

Hopelijk keert de rust spoedig weer.