19 maart 2021

Terugblik door Jan-Bert Heinen op de Tweede kamerverkiezingen

Terugblik op de Tweedekamerverkiezingen door Jan- Bert Heinen

De verkiezingen zitten er op, de stemmen zijn geteld en de voorlopige uitslag is vastgesteld. We mogen dankbaar zijn dat ondanks de hoge opkomst en alle verschuivingen, de SGP haar 3 zetels heeft kunnen behouden. En daarnaast in stemmen aantal verhoudingsgewijs is gegroeid, ten opzichte van de vorige landelijke verkiezingen. Wij ervaren dat als een grote zegen! Daarvoor hartelijk dank aan alle kiezers die in vertrouwen op de SGP hebben gestemd. Het doet ons als plaatselijke SGP goed dat wij zoveel trouwe en nieuwe kiezers hebben. Dat geeft perspectief voor de toekomst!

Plaatselijk hebben we er ten opzichte van de vorige TK-verkiezingen tien procent stemmen bij gekregen. Ook daar zijn we natuurlijk bijzonder dankbaar voor.

De formatie zal landelijk niet gemakkelijk zijn. Ook het feit dat D66 gegroeid is, baart ons zorgen. Een partij die op onder andere medisch-ethisch vlak, EU, Defensie en landbouw en visserij een tegengesteld beleid voor staat. Ondanks onze zorgen mogen we weten dat de Heere bovenal regeert en dat geeft rust en vertrouwen. Laten we daarom land en volk blijvend in onze gebeden gedenken.