9 februari 2023

Start Campagne Provinciale verkiezingen SGP Utrecht

SGP Utrecht trapt campagne Provinciale Statenverkiezingen af in Bunschoten-Spakenburg

Met een feestelijke familiedag afgelopen zaterdag, is de provinciale SGP de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen in maart begonnen. Op de middag, waarop de historische visafslag en het museum middels een rondleiding bezocht konden worden, spraken diverse SGP’ers de plannen voor de komende jaren uit onder het motto ‘Daad bij het Woord’.

Visafslag

De SGP heeft zo op een informele manier kiezers meegenomen in waar de partij binnen de provincie Utrecht voor staat. De familiedag voor het hele gezin was hier bij uitstek geschikt voor. Tijdens de dag hebben bezoekers uit de hele provincie indrukken opgedaan van de door de provincie, met inzet van de SGP, ondersteunde cultuur in Bunschoten-Spakenburg. In de haven liggen natuurlijk de klassieke botters, het plaatje is compleet met de visafslag en de botterwerf als onderdeel van de Museumhaven. Tijdens de bijeenkomst werden ook herinneringen aan de watersnoodramp van 1916 opgehaald.

Museum Spakenburg

De aftrap van de campagne vond plaats in restaurant ‘De Mandemaaker’, waarbij verschillende SGP’ers waaronder Bertrick van den Dikkenberg (lijstrekker SGP provincie Utrecht), Bert van Vreeswijk (kandidaat waterschap Vallei & Veluwe), Peter Schalk (lijstrekker voor de eerste kamer) en Jan-Bert Heinen (SGP Bunschoten en kandidaat nr. 10 op de provinciale lijst)  het programma voor de komende jaren presenteerden. Op het evenement waren meer dan 100 inwoners uit de hele provincie aanwezig. De verkiezingsslogan ‘Daad bij het Woord’ stond centraal. Lijsttrekker en Statenlid Bertrick van den Dikkenberg lichtte toe hoe het verkiezingsprogramma verder opgedeeld was in drie speerpunten, namelijk ‘bewust boeren’, ‘vlot verplaatsen’ en ‘verstandig verduurzamen’.

Binnen de provincie wil de SGP ervoor zorgen dat de boeren zekerheid krijgen in hun voortbestaan en dus bewust kunnen boeren. Daarnaast is de partij van plan om verkeersknelpunten op te lossen in het kader van vlot verplaatsen. Ook in de klimaataanpak neemt ze een duidelijk standpunt in, tussen de twee uitersten van wel of niet verduurzamen in. De focus ligt op het minder gebruiken van energie en om allereerst daken en braakliggende grond te gebruiken voor energiewinning.

Met de aftrap van de campagne is de SGP een reeks familiedagen door de hele provincie Utrecht begonnen.

“Wij kunnen terug kijken op een zeer geslaagde middag en een mooie start van de campagne aldus Lijstrekker Bertrick van den Dikkenberg in een reactie”

De andere dagen staan gepland in Rhenen, Nieuwer ter Aa en Vijfheerenlanden. Als afsluiting van de campagne wordt een verkiezingsconcert georganiseerd in de Dom in Utrecht op vrijdag 10 maart. De Provinciale Statenverkiezingen vinden plaats op 15 maart.