27 september 2019

SGP BUNSCHOTEN IN GESPREK OVER NIEUWE COALITIE

De VVD heeft op woensdagavond 18 september jl. de samenwerking met de ChristenUnie opgezegd.

Hiermee is na anderhalf jaar een einde gekomen aan deze coalitie. Op dinsdagavond 24 september jl. zijn wij als partijen op uitnodiging van de ChristenUnie bij elkaar gekomen om te spreken over de ontstane situatie.

Wij hebben als SGP om een toelichting gevraagd aan ChristenUnie en de VVD, met betrekking tot de breuk en de gebeurtenissen die hieraan vooraf gingen. Wij hebben hierop onze reactie en visie gegeven op het gebeuren en hebben aangegeven dat wij, net als anderhalf jaar terug, beschikbaar zijn voor een nieuwe coalitie.

Tijdens het overleg hebben wij mede gelet op onze ervaringen aangegeven dat wij als eerste een coalitievorming met de VVD willen onderzoeken, net als het CDA en CAP.  Aan de ChristenUnie is duidelijk gemaakt dat zij, ondanks de voorkeur voor de VVD, daarmee niet zijn uitgesloten.

Wij willen als SGP onze verantwoordelijkheid nemen en ons inzetten voor ons mooie dorp. Wij realiseren ons terdege dat er nog de nodige hindernissen genomen moeten worden.  Samen met VVD, CDA en CAP proberen wij een nieuwe coalitie te vormen.

Het volgende overleg met deze partijen zal op D.V. maandagavond 30 september plaats vinden. Het college van B&W is door de breuk demissionair, en zal zo lang als nodig aanblijven om de lopende zaken te behartigen.