22 december 2016

Kerstwens en Nieuwjaarsgroet

KERSTWENS EN NIEUWJAARSGROET DECEMBER 2016

Beste lezer

Bijna aan het eind van dit jaar gekomen willen wij het volgende met u delen.

Over enkel dagen hopen we de geboorte van Gods zoon in de kribbe van Bethlehem te gedenken. Gods belofte is vervuld. De Heere is een belovend God, daar spreekt Zijn Woord van. In Amos 9 vers 11a lezen we “Te dien dage zal Ik de vervallen hut van David weder oprichten.” Het heerlijk huis van David was tot een vervallen hut geworden. In een donkere tijd, met de ondergang en wegvoering van het tienstammenrijk aanstaande mocht Amos toch deze belofte verkondigen. Zijn volk was de Heere vergeten. Maar de Heere kon Zijn volk niet vergeten. Hij gedacht aan Zijn verbond. Deze belofte is rijk vervuld met de komst van de Zaligmaker, de grote Davidszoon. Door Zijn werk zal alles weer ten volle hersteld worden. In Christus schept God een Huis wat eeuwig zal bestaan.

Ook onze tijd is donker, vol van zonde en afval. Nog laat de Heere verkondigen, dat er behoud is door het Bloed van het Lam. Hij onderwijst en vernieuwt door Woord en Geest. Zo wil Hij oprichten. Mogen we zo verwachting hebben en uitzien naar de dag dat Hij alles nieuw maakt.

Als plaatselijke SGP zijn we dankbaar zijn voor het vele werk wat gedaan is. De Heere heeft ons daarin veel gegeven. Onze raadsleden hebben in de raad hun stem mogen laten horen. Belangrijke onderwerpen kwamen aan de orde en vaak hebben we aan de besluitvorming richting kunnen geven. Er is heel veel werk verzet, ook in de commissies. Het bestuur had dit jaar de extra taak onze kiesvereniging om te vormen naar een plaatselijke afdeling van de landelijke partij. In twee gehouden ledenvergaderingen is het voorstel besproken en met algemene stemmen aangenomen.

De eerste maanden van 2017 zullen in het teken staan van de Tweede Kamer verkiezingen. Deze zullen gehouden worden op D.V.15 maart 2017. We zijn samen met

de landelijke SGP en een aantal kiesverenigingen in de regio volop bezig activiteiten voor de campagne te ontwikkelen.

Zo hebben wij op D.V. 20 januari 2017 een bijeenkomst voor onze regio gepland waar wij u graag voor uitnodigen.

Voor februari 2017 zijn door de landelijke SGP op verschillende plaatsen in het land verkiezingsbijeenkomsten vastgesteld. Voor ons is de dichtstbijzijnde bijeenkomst in Amersfoort op D.V. 21 februari 2017.

Beide bijeenkomsten worden gehouden in het Hoornbeeck College, Utrechtseweg 20 Amersfoort. Aanvang 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur. Tijdens deze bijeenkomsten zullen o.a. leden van de SGP fractie in de Tweede Kamer zich presenteren. Nadere informatie zal via de media gegeven worden.

Gezien alle activiteiten voor de landelijke verkiezingen hebben wij besloten onze ledenvergadering van februari te laten vervallen. We hopen wel dat velen de bijeenkomsten in Amersfoort zullen bezoeken. Mocht vervoer een probleem zijn dan kunt u dat doorgeven aan onze secretaris. Wij zullen dan proberen dit zoveel als mogelijk te coördineren.

Tot slot wensen wij als bestuur, fractieleden en commissieleden u en allen die met u verbonden zijn Gezegende Kerstdagen en een voorspoedig nieuwjaar.

Met hartelijke groet, Huig van Barneveld